Pe acest site colectăm anumite date pentru a asigura funcționarea optimă, securitatea navigării și respectarea legislației în vigoare. În plus, avem nevoie de acordul tău pentru a analiza modul în care folosești srlconsult.ro, astfel încât să putem îmbunătăți serviciile noastre, să-ți oferim oferte relevante și să adaptăm mesajele de marketing pe care le vezi pe rețele sociale, aplicații și alte site-uri. De asemenea, folosim informații precum adresa IP pentru a detecta și preveni tentativele de atac sau activități suspecte, inclusiv cele generate de roboți.
Apasă pe „Acceptă toate” dacă ești de acord cu utilizarea tuturor cookie-urilor sau pe „Setări” pentru a alege ce tipuri de module cookie vrei să permitem. Îți poți modifica oricând preferințele accesând link-ul „Setări cookie-uri” din partea de jos a oricărei pagini.
Alegerea unei forme de organizare pentru a desfășura o afacere profitabilă este o problemă destul de des întâlnită pentru întreprinzătorii aflați la început de drum. Care este cea mai bună variantă dacă înființezi un SRL în 2024?
În ceea ce privește SRL-urile, impozitul este de 1% din venitul net, dacă au minimum un angajat, și 16% din profit, dacă nu au angajați. La acesta se adaugă impozitul pe dividende de 8%. Potrivit omnicredit.ro, la fel ca în cazul PFA-urilor, atunci când veniturile din dividende depășesc echivalentul a 6 salarii minime brute (18.000 lei), asociatul are obligația de a plăti CASS (contribuția pentru sănătate), conform plafoanelor impuse prin lege.
Trecerea de la microîntreprindere la impozitul pe profit și invers se poate face numai în anumite condiții și presupune depunerea Declarației 700. Microîntreprinderile pot trece la impozit pe profit fie obligatoriu, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor, fie opțional. Trecerea de la micro la profit este o opțiune aplicabilă doar la începutul anului fiscal următor, comunicându-se ANAF, potrivit Legii nr. 207/2015. Microîntreprinderile care devin plătitoare de impozit pe profit ca urmare a neîndeplinirii condițiilor prevăzute în definiție sau ca urmare a exercitării opțiunii, vor comunica organului fiscal, prin depunerea Declarației 700, ieșirea din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor, până la 31 martie inclusiv a anului fiscal următor, conform Codului fiscal. Dacă în cursul unui an fiscal, o microîntreprindere realizează venituri mai mari de 500.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanță și/sau management, cu excepția veniturilor din consultanță fiscală (cod CAEN: 6920), în veniturile totale este de peste 20% inclusiv, atunci aceasta datorează impozit pe profit începând cu trimestrul în care s-a depășit oricare dintre aceste limite. Se depune în acest sens Declarația 700 în termen de 15 zile de la data producerii modificării. În cazul în care, în cursul unui an fiscal, o microîntreprindere nu mai îndeplinește condiția privind numărul de salariați, aceasta datorează impozit pe profit începând cu trimestrul în care nu mai este îndeplinită această condiție.
„Implementarea facturării electronice va contribui la sporirea transparenței, la monitorizarea precisă a tranzacțiilor și la raportarea în timp real către autoritățile fiscale.
Acest instrument va consolida eforturile noastre de a proteja bugetul public și de a asigura o concurență echitabilă între contribuabili.
Facturarea electronică oferă avantajul unei înregistrări precise și verificabile a tranzacțiilor comerciale, simplificând procesele de verificare și audit. Astfel, ne asigurăm că tranzacțiile respectă reglementările fiscale și nu sunt supuse manipulărilor frauduloase.
Prin impunerea facturării electronice, eliminăm riscul utilizării facturilor false sau duplicate, deoarece fiecare tranzacție este înregistrată în mod unic.
În contextul implementării acestei măsuri, sprijinul acordat contribuabililor este esențial, tocmai de aceea lansăm un ghid care să răspundă tuturor întrebărilor pe care le-am primit în ultimul timp”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Impozitul pe profit sau impozitul pe venit? SRL vs PFA? Această situație trebuie judecată în funcție de mai mulți factori. Astfel, dacă un SRL nu este microîntreprindere, atunci acesta va putea opta doar pentru impozitul pe profit. De asemenea, trebuie precizat că dacă peste 20% din venituri provin din urma unor servicii de consultanță sau management, se va trece obligatoriu către impozitul pe profit. În ceea ce privește impozitul pe venit, dacă un SRL are un singur angajat, atunci impozitul pe venit este de 1%, iar dacă nu există niciun angajat, atunci impozitul pe venit va fi de 3%. În plus, dacă profitabilitatea unei activități economice este mare, atunci cea mai bună opțiune este impozitul pe venit. Pe de altă parte, dacă un SRL dorește să se dezvolte prin efectuarea de investiții pe o perioadă mai lungă, atunci impozitul pe profit este o opțiune mult mai convenabilă.
În ceea ce privește SRL-urile, impozitul este de 1% din venitul net, dacă au minimum un angajat, și 16% din profit, dacă nu au angajați. La acesta se adaugă impozitul pe dividende de 8%. Potrivit omnicredit.ro, la fel ca în cazul PFA-urilor, atunci când veniturile din dividende depășesc echivalentul a 6 salarii minime brute (18.000 lei), asociatul are obligația de a plăti CASS (contribuția pentru sănătate), conform plafoanelor impuse prin lege.
Alege un pachet de contabilitate și primești înființarea firmei gratis.
Vezi pacheteleEști notificat imediat pentru ridicarea corespondenței, iar dacă expiră sediul, ești anunțat.
Vezi oferteleAlege un partener responsabil, competent și profesionist.
Descoperă serviciileAflă cum să îți modifici datele firmei. Dacă ai mai multe modificări, plătești decât pentru una singură.
Află cumG.T. CEO Srlconsult